Minden elemzőnek nagyon nehéz dolga van akkor, amikor arról kérdezik, hogy reálisak-e azok a célszámok, amelyek szinte darabra megadják, hogy mennyi elektromos- és mennyi hidrogénhajtású autó legyen 2030-ra, vagy 2050-re, és ehhez mennyi alternatív töltőállomást és mekkora szervízhátteret kell létesíteni?

  • A nehézséget az adja, hogy ezt igazából a piacgazdaság akkori helyzete, az innováció előrehaladása, a műszaki-technológiai fejlődés, a pénztárcánk vastagsága és az emberek többségi döntése fogja megmondani.
  • Persze a klímapolitikai célkitűzések mindenképpen iránymutatóak, összevetve az aktuális adatokkal mindenképpen jelzik, hogy jó irányba haladunk, vagy nem?

Ezekről a kérdésekről beszélgettek a résztvevők: Toldi Ottó vezető kutatónk és Lieb Mihály a romániai székhelyű Autonet Group Holding tulajdonosa – az Autonet Közép-kelet-Európa egyik legnagyobb autóipari vállalata - Gnandt-Márkus Éva szerkesztő-műsorvezető moderálásával és az MCC Szatmárnémeti Képzési Központjának szervezésében 2025. február 20-án Szatmárnémetiben.