A Klímapolitikai Intézet 2022. június 7-én kerekasztal-beszélgetést tartott, melynek témáját napjaink egyik oktatáspolitikai kihívása adta. Ez nem más, mint a fenntartható környezeti fejlődés tanítása és megvalósítása az oktatási rendszerben.

A rendezvényen szó esett arról, hogy miért került be a fenntarthatóság az új Nemzeti Alaptantervbe, és mennyire jelenik meg a klímavédelem az akadémiai világban.

Választ kaphattunk arra, hogy miközben csökken a klasszikus természettudományos képzések iránt érdeklődő diákok száma, sikeres lehet a fenntartható fejlődés mint új választható érettségi tárgy a felsőoktatási jelentkezéseknél és a munkaerőpiacon.

A rendezvény résztvevői:

  • Dr. Maruzsa Zoltán közoktatásért felelős államtitkár,
  • Dr. Horváth Zita a Miskolci Egyetem rektora
  • és Dr. Setényi János az MCC Tanuláskutató Intézet igazgatója voltak.

Vendégeink nem értettek egyet azzal, hogy válságban van Európában és idehaza a természettudományos képzés, csak egy természetes, globális átalakulás figyelhető meg a technika fejlődésével, ami új, népszerű képzések felé (pl. kommunikáció, közgazdaságtan, informatika) tolja a fiatalokat.

A szakemberek megállapították, hogy felgyorsultak a környezettudatos innovációk a magyar oktatási rendszer egészében, melyek az óvodáktól a felsőoktatásig minden oktatási szinten megfigyelhetők.

Szó esett arról is, hogy a fenntarthatóságra nevelés pedagógiai gyakorlatának valóra váltásában kiváló lehetőségeket nyújtanak a zöld oktatási intézmények, a Zöld Óvodák és Ökoiskola programok.